
Mniej znaczy więcej – poradnik o multiscreeningu i wielozadaniowości
Żyjemy w świecie, który wymaga od nas błyskawicznego reagowania i równoczesnego wykonywania wielu czynności, często na różnych ekranach jednocześnie. Ale czy taka strategia rzeczywiście zwiększa naszą efektywność? A może warto zastanowić się, jak wyrwać się z pułapki wielozadaniowości? Odpowiedzi znajdziesz w darmowym poradniku opracowanym przez OSE i Annę Borkowską, specjalistkę NASK ds. edukacji cyfrowej!
Nie sposób zaprzeczyć, że internet i nowoczesne technologie całkowicie przekształciły codzienność. Smartfony, tablety i inne urządzenia zapewniają nam stałe połączenie z globalną siecią, umożliwiając dostęp do informacji o każdej porze dnia i nocy. Korzystając z tych udogodnień, nieustannie dążymy do większej wydajności: oglądamy seriale, jednocześnie przewijając media społecznościowe, przełączamy się między wieloma zakładkami, rozmawiamy przez telefon w trakcie prowadzenia auta. Wydaje się, że to pozwala być na bieżąco, lecz w rzeczywistości wpędza nas w mechanizm uzależnienia od bodźców, ograniczając zdolność koncentracji i pogarszając jakość wykonywanych zadań.
W środku m.in.:
- Media multitasking i multiscreening, czyli co?
- Epidemia multitaskingu
- Dlaczego nastolatki lubią multiscreening?
- Wielozadaniowość ma swoją cenę
- Mit wielozadaniowości, czyli dlaczego dwa zadania wykonujemy gorzej niż jedno
- A może coś się jednak poprawia?
- Wrażliwy mózg nastolatków
- Czy jesteśmy skazani na multitasking?
