Broń się w necie

W ramach projektu zostaną przeprowadzone działania obejmujące merytoryczne opracowanie oraz digitalizację bezpłatnych kursów e-learningowych, ich udostępnienie na dedykowanej platformie edukacyjnej, a także organizację i przeprowadzenie ogólnopolskiego konkursu adresowanego do szkół ponadpodstawowych. W ramach konkursu przewidziano nagrody dla uczniów, nauczycieli oraz szkół.

Grafika dekoracyjna
Wartość dofinansowania: 2 759 723,59 zł
Całkowity koszt zadania:2 759 723,59 zł
Dotacja celowa Ministerstwa Cyfryzacji
Projekt finansowany ze środków ministerstwa cyfryzacji

Projekt “Broń się w necie” to inicjatywa mająca na celu realizację działań edukacyjnych skierowanych do uczniów szkół ponadpodstawowych, których celem jest podniesienie świadomości na temat współczesnych zagrożeń cyfrowych – takich jak cyberprzemoc, dezinformacja oraz radykalizacja – oraz rozwijanie umiejętności ich rozpoznawania i przeciwdziałania im.

Podstawowym elementem projektu będzie przygotowanie i udostępnienie na platformie e-learningowej trzech bezpłatnych kursów online, obejmujących wymienione zagadnienia. Moduły zostaną opracowane przez zespół merytoryczny NASK, przy czym moduł poświęcony tematyce radykalizacji powstanie we współpracy z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW).

W ramach zadania zostanie zorganizowany ogólnopolski konkurs skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych. Uczestnikami będą drużyny złożone z 1 nauczyciela i 10 uczniów. Każda szkoła będzie mogła zgłosić kilka drużyn, z zastrzeżeniem, że jeden nauczyciel może być opiekunem tylko jednej drużyny, a każdy uczeń może należeć wyłącznie do jednej drużyny.

Główne zadania NASK-PIB obejmują:

·       opracowanie merytoryczne kursów z zakresu cyberprzemocy i dezinformacji,

·       współpraca z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie opracowania kursów z obszaru radykalizacji,

·       realizacja działań promocyjnych (przygotowanie Key Visual projektu, opracowanie bezpłatnych zasobów informacyjnych – do wykorzystania przy promocji wśród szkół, w mailingach oraz informacjach na profilach OSE w mediach społecznościowych),

·       elektronizacja, testowanie oraz wdrożenie kursów e-learningowych,

·       utrzymanie platformy e-learningowej oraz landing page konkursu na czas trwania konkursu,

·       przeprowadzenie konkursu: przygotowanie oraz ogłoszenie konkursu, opracowanie regulaminu konkursu, nadzór nad jego przebiegiem, wyłonienie laureatów, weryfikacja i ocena zgłoszeń konkursowych,

·       przeprowadzenie zamówień publicznych na zakup nagród dla szkół, nauczycieli i uczniów,

·       obsługa uczestników konkursu: realizacja działań informacyjnych, w tym bieżący kontakt ze szkołami,

·       kontakt z laureatami, w tym zaproszenie na galę rozdania nagród w zapewnionej ze strony Ministerstwa Cyfryzacji lokalizacji.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

·       Uczniowie szkół ponadpodstawowych z całej Polski,

·       Nauczyciele szkół ponadpodstawowych z całej Polski.

Cele projektu:

·       Zwiększenie świadomości uczniów szkół ponadpodstawowych na temat powszechnych cyberzagrożeń. Uczniowie dowiedzą się, czym są cyberprzemoc, dezinformacja oraz radykalizacja. Zrozumieją, jakie zagrożenia wiążą się z tymi zjawiskami i jak mogą one wpływać na ich życie, zdrowie psychiczne i relacje społeczne,

·       Edukacja w zakresie metod przeciwdziałania cyberzagrożeniom. Uczniowie nauczą się, jak rozpoznawać i reagować na różne zagrożenia w sieci oraz jakie kroki mogą podjąć, aby się przed nimi chronić,

·       Przekazanie uczniom zasad bezpiecznego oraz świadomego korzystania z internetu,

·       Budowanie bezpieczniejszego środowiska online dla młodzieży – poprzez edukację i zwiększenie świadomości, uczniowie będą bardziej świadomi zagrożeń i będą mogli aktywnie przyczyniać się do tworzenia bezpieczniejszego środowiska online.

Rezultaty projektu:

·       pobudzenie świadomości uczniów szkół ponadpodstawowych na temat powszechnych cyberzagrożeń: cyberprzemocy, dezinformacji, radykalizacji,

·       budowanie bezpieczniejszego środowiska online dla młodzieży.

Tematy powiązane
Udostępnij ten post