„Bądź widoczny w sieci” – kampania Rejestru domeny .pl
Kampania „Bądź widoczny w sieci”, przygotowana przez instytut badawczy NASK, wystartowała 7 stycznia. Jej celem jest promocja domeny .pl.


Własna domena to większa wiarygodność w biznesie, profesjonalny wizerunek i pełna niezależność. To fundament budowania cyfrowej tożsamości dla użytkowników sieci. Ktoś, kto zarejestruje własną domenę .pl, może dostosować witrynę do własnych potrzeb, dodawać niestandardowe funkcje oraz mieć pewność, że nie dotkną go zmiany w polityce mediów społecznościowych i ominą ewentualne awarie na tych platformach.
Głównym elementem kampanii, która będzie realizowana w mediach cyfrowych i przestrzeniach miejskich, jest 30-sekundowa animacja, w której przyjazny ludzik Janek pokazuje możliwości wynikające z zarejestrowania własnej domeny .pl.
Kampania obejmie działania w internecie oraz reklamę zewnętrzną w największych polskich miastach. Grafiki promujące domenę .pl będzie można także zobaczyć na ponad 100 paczkomatach w wybranych miastach.
Zachęcamy do odwiedzenia strony kampanii: www.badzwidocznywsieci.pl
Instytut badawczy NASK prowadzi Rejestr domeny krajowej .pl i umożliwia rejestrację nazw w domenie .pl oraz w szeregu domen funkcjonalnych i regionalnych. Rejestracja odbywa się za pośrednictwem rejestratorów z 22 krajów, którzy przystąpili do stworzonego przez instytut NASK Programu Partnerskiego.
Wyróżnione aktualności
Szeroki front małych systemów na Impact’25
Wbrew pozorom zapewnienie cyfrowego bezpieczeństwa w gminie jest trudniejsze niż w banku – mówił w dyskusji podczas Impact’25 Radosław Nielek, dyrektor NASK. W jednej gminie może znajdować się jednocześnie wiele różnych systemów informatycznych – wodociągów, szkół, placówek medycznych.
NASK o krok przed cyberprzestępcami. Forum Bezpieczeństwa Banków 2025
Kradzież tożsamości, ataki na infrastrukturę i próby manipulacji danymi. Sektor finansowy jest na pierwszej linii frontu w walce z cyberprzestępcami. NASK – jako lider w dziedzinie cyberbezpieczeństwa - wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. – Udział w Forum Bezpieczeństwa Banków to dla nas okazja do poznania realnych potrzeb sektora bankowego i wdrożenia konkretnych działań – mówił Piotr Bisialski, kierownik zespołu NASK Incident Response Team.
PLLuM rośnie w siłę
600 tysięcy promptów wpisanych w okienko PLLuMa i nowości, od których dzielą nas nie lata, a zaledwie tygodnie – kolejne modele i prototyp inteligentnego asystenta. W siedzibie NASK w Warszawie spotkali się wszyscy uczestnicy konsorcjum HIVE AI. Grupy, która ma za zadanie rozwijać i wdrażać polski model językowy (PLLuM).
Rozkwitnij z MAK. Program Mentoringu Aktywnych Kobiet nabiera barw
Podnieś swoje kompetencje z zakresu cyberbezpieczeństwa i wejdź na rynek nowych technologii! Już kilkaset kobiet zgłosiło chęć udziału w programie MAK (Mentoring Aktywnych Kobiet), ogłoszonym przez NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. Zostań jedną z nich — zgłoś swój udział i rozwiń skrzydła w indywidualnym programie mentoringowym. Nabór trwa do końca maja.
Najnowsze aktualności
Siła kobiet w IT. NASK na Women in Tech Summit
10 tys. uczestników, 500 prelegentów, 300 sesji mentoringowych, czyli największa w Europie konferencja dla kobiet w STEM, Tech & IT. Wśród panelistek na Perspektywy Women in Tech Summit nie mogło zabraknąć kobiet z NASK. Dr Agnieszka Karlińska, Karolina Seweryn i Magdalena Sawicka reprezentują NASK, a ich obecność nie jest przypadkowa – w instytucie kobiety już dawno przebiły szklany sufit – stanowią aż 41 proc. pracowników.
Bezpieczeństwo, rozwój, zaufanie – domena .pl
Nagrody dla najlepszych partnerów domeny .pl rozdane. Statuetki w pięciu kategoriach, trafiły do firm, które mają swój wkład w rozwój narodowej końcówki w Polsce i za granicą. 3 czerwca podczas gali w Warszawie podsumowano ubiegły rok i po raz pierwszy zaprezentowano raport o nielegalnych treściach w internecie.
Małe kliknięcia. Jak chronić dzieci w sieci
W czasach, gdy dzieci na co dzień poruszają się w świecie cyfrowym, rodzice muszą przygotować je do bezpiecznego funkcjonowania w sieci i świadomego zarządzania obecnością online. Dzień Dziecka to okazja, aby zastanowić się, jak to zrobić.