„Bądź widoczny w sieci” – kampania Rejestru domeny .pl
Kampania „Bądź widoczny w sieci”, przygotowana przez instytut badawczy NASK, wystartowała 7 stycznia. Jej celem jest promocja domeny .pl.


Własna domena to większa wiarygodność w biznesie, profesjonalny wizerunek i pełna niezależność. To fundament budowania cyfrowej tożsamości dla użytkowników sieci. Ktoś, kto zarejestruje własną domenę .pl, może dostosować witrynę do własnych potrzeb, dodawać niestandardowe funkcje oraz mieć pewność, że nie dotkną go zmiany w polityce mediów społecznościowych i ominą ewentualne awarie na tych platformach.
Głównym elementem kampanii, która będzie realizowana w mediach cyfrowych i przestrzeniach miejskich, jest 30-sekundowa animacja, w której przyjazny ludzik Janek pokazuje możliwości wynikające z zarejestrowania własnej domeny .pl.
Kampania obejmie działania w internecie oraz reklamę zewnętrzną w największych polskich miastach. Grafiki promujące domenę .pl będzie można także zobaczyć na ponad 100 paczkomatach w wybranych miastach.
Zachęcamy do odwiedzenia strony kampanii: www.badzwidocznywsieci.pl
Instytut badawczy NASK prowadzi Rejestr domeny krajowej .pl i umożliwia rejestrację nazw w domenie .pl oraz w szeregu domen funkcjonalnych i regionalnych. Rejestracja odbywa się za pośrednictwem rejestratorów z 22 krajów, którzy przystąpili do stworzonego przez instytut NASK Programu Partnerskiego.
Wyróżnione aktualności
Szeroki front małych systemów na Impact’25
Wbrew pozorom zapewnienie cyfrowego bezpieczeństwa w gminie jest trudniejsze niż w banku – mówił w dyskusji podczas Impact’25 Radosław Nielek, dyrektor NASK. W jednej gminie może znajdować się jednocześnie wiele różnych systemów informatycznych – wodociągów, szkół, placówek medycznych.
NASK o krok przed cyberprzestępcami. Forum Bezpieczeństwa Banków 2025
Kradzież tożsamości, ataki na infrastrukturę i próby manipulacji danymi. Sektor finansowy jest na pierwszej linii frontu w walce z cyberprzestępcami. NASK – jako lider w dziedzinie cyberbezpieczeństwa - wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. – Udział w Forum Bezpieczeństwa Banków to dla nas okazja do poznania realnych potrzeb sektora bankowego i wdrożenia konkretnych działań – mówił Piotr Bisialski, kierownik zespołu NASK Incident Response Team.
PLLuM rośnie w siłę
600 tysięcy promptów wpisanych w okienko PLLuMa i nowości, od których dzielą nas nie lata, a zaledwie tygodnie – kolejne modele i prototyp inteligentnego asystenta. W siedzibie NASK w Warszawie spotkali się wszyscy uczestnicy konsorcjum HIVE AI. Grupy, która ma za zadanie rozwijać i wdrażać polski model językowy (PLLuM).
Rozkwitnij z MAK. Program Mentoringu Aktywnych Kobiet nabiera barw
Podnieś swoje kompetencje z zakresu cyberbezpieczeństwa i wejdź na rynek nowych technologii! Już kilkaset kobiet zgłosiło chęć udziału w programie MAK (Mentoring Aktywnych Kobiet), ogłoszonym przez NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. Zostań jedną z nich — zgłoś swój udział i rozwiń skrzydła w indywidualnym programie mentoringowym. Nabór trwa do końca maja.
Najnowsze aktualności
PLLuM wspiera obywateli. Ruszają testy prototypów inteligentnego asystenta
Cyfrowa administracja wchodzi w kolejny etap. Prototypy inteligentnego asystenta obywatelskiego, wykorzystujące polski model językowy PLLuM, są gotowe do testów. Obywatele zyskają lepszy dostęp do informacji urzędowych. Lepszy, bo bezpieczny, możliwy o każdej porze i z każdego miejsca na świecie. Bez kolejek, bez formalności, bez barier. Udział w testach jest otwarty dla urzędników z jednostek administracji centralnej i samorządowej.
35 lat domeny .pl – mniej zagrożeń, więcej zaufania
Kiedy startowała w 1990 roku, domena .pl była eksperymentem akademickim. Dziś – 35 lat później – to cyfrowy symbol Polski, fundament tożsamości online ponad miliona użytkowników. Ale za tym sukcesem stoi nie tylko liczba zarejestrowanych nazw. To przede wszystkim historia nieustannej walki o bezpieczeństwo, zaufanie i jakość.
NASK na Pol’and’Rock Festival 2025. Wracamy tam, gdzie rozmowa ma sens
Jak odróżnić zdjęcie wygenerowane przez AI od prawdziwego? Co mówi o nas własny cyfrowy ślad? Dlaczego dzieci tak trudno oderwać od ekranu – i jak z nimi o tym rozmawiać? To pytania, które padają coraz częściej. Tyle że nie zawsze tam, gdzie jest przestrzeń na spokojną, sensowną rozmowę.