Rozwój, wdrażanie i upowszechnianie systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją w podmiotach publicznych

Rozwój, wdrażanie i upowszechnianie systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją w podmiotach publicznych

Zadanie obejmuje rozwój i utrzymanie systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) przez Naukową i Akademicką Sieć Komputerową – Państwowy Instytut Badawczy (NASK-PIB). Dodatkowo obejmuje wsparcie w zakresie jego wdrażania i eksploatacji w podmiotach publicznych.

Zasadniczym celem zadania jest podniesienie jakości funkcjonowania administracji publicznej poprzez sukcesywne zwiększanie liczby urzędów zarządzających dokumentacją za pomocą narzędzi elektronicznych. Obecnie, mimo znacznego zainteresowania podmiotów wdrożeniem systemu klasy EZD, liczba jednostek objętych wdrożeniem jest ograniczona ze względu na brak systemowego wsparcia dla tego procesu. Dedykowany zespół dysponujący niezbędnymi środkami technicznymi zapewni takie wsparcie, co pozwoli na usunięcie obecnie występujących barier uniemożliwiających powszechne wykorzystywanie systemu w administracji publicznej.

Oprócz usprawnienia i sukcesywnego podnoszenia jakości funkcjonowania jednostek administracji, wdrożenie bezpłatnego systemu, będącego własnością Skarbu Państwa, przełoży się na znaczne oszczędności związane z bieżącym działaniem urzędów, szczególnie w zakresie wydatków na korespondencję oraz materiały biurowe. Wdrożenie systemu wiąże się również z uporządkowaniem i optymalizacją kluczowych procesów w jednostkach, związanych z dokumentowaniem przebiegu załatwianych spraw i realizacją zadań statutowych.. 

 

Dofinansowanie ze środków Budżetu Państwa - dotacja celowa Ministra Cyfryzacji.

 

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:

2024 r.: 30 818 972,00 zł 

2025 r.: 11 179 142,00 zł