Opracowanie metod oraz budowa narzędzi dedykowanych pomiarom pasywnego odbioru usług telewizyjnych w czasie rzeczywistym, w szczególności obserwacji sposobu konsumowania działalności programowej i reklamowej nadawców telewizyjnych w gospodarstwach domowych.
- Nazwa projektu: Telemetria – budowa i wdrożenie panelu RPD
- Źródło finansowania: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
- Cel projektu: Celem projektu jest opracowanie metod oraz budowa narzędzi dedykowanych pomiarom pasywnego odbioru usług telewizyjnych w czasie rzeczywistym, w szczególności obserwacji sposobu konsumowania działalności programowej i reklamowej nadawców telewizyjnych w gospodarstwach domowych.
OPIS PROJEKTU:
W ramach projektu tworzony jest system teleinformatyczny mający charakter hurtowni danych mediowych (dane RPD, sygnały referencyjne oraz dane EPG). Jednym z głównym zadań systemu jest pozyskiwanie danych RPD (ang. return-path-data) od operatorów cyfrowych usług telewizyjnych, standaryzacja i gromadzenie tychże danych, a także w przyszłości udostępnianie ich w sposób zagregowany interesariuszom rynku mediowego, w tym domom mediowym czy agencjom reklamowym.
Tworzony system stanowi technologiczne preludium do przekazania branży reklamowej nowych narzędzi do planowania kampanii telewizyjnych (AM – ang. Audience Measurement), a w dalszej przyszłości do stworzenia nowych implementacji technologii adresowania reklam telewizyjnych (DAI - ang. Dynamic Ad Insertion).
REZULTATY PROJEKTU:
- Prototypowy system teleinformatyczny, tzw. Mikropanel RPD pozwalający pozyskiwać, standaryzować, analizować i wizualizować dane RPD w dużej skali. Pozyskane dane pochodzą od operatorów cyfrowych usług telewizyjnych.
UCZESTNICY PROJEKTU:
- NASK-PIB
- Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
- CZAS TRWANIA PROJEKTU:
-
22.07.2020 - 30.06.2021