Dowiedz się z darmowego webinaru, jak uchronić je przed niebezpieczeństwem i nadużyciami!
Odkąd w marcu zamknięto szkoły, trudno mówić dziecku: „dzisiaj koniec z komputerem”. Teraz to ich narzędzie służące do nauki, kontaktu z nauczycielami i kolegami ze szkoły. Dorośli również coraz rzadziej odchodzą od klawiatury, nie zawsze znajdują czas, by analizować, co robi ich dziecko w pokoju obok mając dostęp do internetu, telefonu, kamerki. A dzieci chcąc być w kontakcie ze znajomymi i poznawać nowe osoby bez wychodzenia z domu, ulegają czasami presji otoczenia, ogólnie panującej modzie, manipulacji i wrzucają do sieci swoje intymne zdjęcia, filmy. Ta sytuacja stwarza wiele potencjalnych zagrożeń. Jakich?
- child grooming - uwodzenie dziecka przez internet,
- sextortion - szantaż intymnymi materiałami,
- sexting - rozsyłanie swoich prywatnych intymnych materiałów.
Właśnie te zagadnienia zostaną poruszone podczas bezpłatnego webinaru dla rodziców realizowanego przez Polskie Centrum Programu Safer Internet.
Webinarium poprowadzi ekspert z zespołu Dyżurnet.pl – działającego w Państwowym Instytucie Badawczym NASK punktu kontaktowego do zgłaszania nielegalnych treści w internecie, szczególnie związanych z seksualnym wykorzystywaniem dzieci.
Dlaczego problem umieszczania w internecie intymnych zdjęć i filmów przez dzieci jest tak ważny i wymagający poznania jego specyfiki?
Eksperci z zespołu Dyżurnet.pl zauważają, że problem udostępniania nagich, intymnych zdjęć i filmów przez osoby młode jest coraz większy. W 2019 roku blisko 10 % materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dziecka prawdopodobnie zostało wykonane przez osoby małoletnie samodzielnie.
Uczestnicząc w webinarze rodzice i opiekunowie dowiedzą się, jak reagować, gdy dziecko padnie ofiarą któregoś z zagrożeń, a także jak zapobiegać i rozmawiać z dziećmi i młodzieżą, aby nie podejmowali ryzykownych zachowań w sieci.
Spotkanie online odbędzie się 12 maja o godz. 18:00. Liczba miejsc jest ograniczona.
Zapraszamy do zapisów: https://app.evenea.pl/event/855804-2/