Kilkudziesięciu przedstawicieli urzędów administracji publicznej wzięło udział w konferencji na temat realizacji projektu „EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją w Administracji Publicznej”, która odbyła się 20 marca br. w siedzibie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju.
W styczniu 2019 r. w partnerstwie z Wojewodą Podlaskim Państwowy Instytut Badawczy NASK rozpoczął realizację projektu „EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją w Administracji Publicznej”. 24 stycznia br. została podpisana umowa o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
System EZD RP będzie nowoczesnym i uniwersalnym narzędziem do elektronicznego zarządzania dokumentacją powszechnie użytkowanym w administracji publicznej RP i wyznaczającym standard dla tej klasy systemów. Wdrożony w jednostkach administracji, będzie umożliwiał kompleksowe dokumentowanie przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw, a także wspomagał m.in.:
- klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji,
- tworzenie, obsługę oraz obieg dokumentów elektronicznych i papierowych (w tym korespondencji wpływającej i wychodzącej),
- bieżące zarządzanie aktami i dokumentami oraz ich archiwizowanie,
- wewnętrzne procesy,
- zarządzanie informacją.
System EZD RP i produkty dodatkowe będą własnością Skarbu Państwa.
System jest wytwarzany pod nadzorem Ministerstwa Cyfryzacji przy aktywnej współpracy z przyszłymi użytkownikami, w szczególności przy udziale Rady Użytkowników EZD RP.
W skład Rady Użytkowników wchodzą przedstawiciele 16 instytucji:
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Ministerstwo Edukacji Narodowej
- Ministerstwo Finansów
- Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
- Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
- Naczelny Sąd Administracyjny
- Urząd Ochrony Danych Osobowych
- Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
- Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych
- Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
- Urząd Transportu Kolejowego
- Narodowy Fundusz Zdrowia
- Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
- Centralny Ośrodek Informatyki
Projekt EZD RP jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu państwa w ramach II Osi priorytetowej "E-administracja i otwarty rząd", Działania 2.2 "Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej" POPC.