Usługa kolokacji polega na dzierżawie powierzchni montażowej wraz z niezbędną infrastrukturą teleinformatyczną w serwerowni
Opis usługi:
Kolokacja to usługa polegająca na przekazaniu wyspecjalizowanej firmie serwerów lub innych urządzeń teleinformatycznych do dedykowanych i specjalnie dostosowanych do tego celu Data Center.
Usługa kolokacji polega na dzierżawie powierzchni montażowej wraz z niezbędną infrastrukturą teleinformatyczną w serwerowni w celu umieszczenia w niej sprzętu Klienta z gwarancją odpowiedniego środowiska pracy. Nieodłącznym elementem usługi są usługi transmisyjne.
Jak działa usługa:
Kolokacja w NASK to usługa kompleksowa, w ramach której oferujemy:
- możliwość umieszczenia pojedynczych serwerów (1U), dzierżawy całych szaf rack (42U) jak i poszczególnych odseparowanych modułów ½, ¼ rack
- powierzchnię na własną szafę rack oraz na serwery wolnostojące
- najwyższe standardy bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego
- redundantne systemy (transmisja, zasilanie, klimatyzacja)
- wysokiej klasy urządzenia transmisyjne zapewniające nieprzerwaną łączność
- stały 24-godzinny nadzór nad sprawnym działaniem Data Center przez Centrum Zarządzania Siecią NASK
- system monitoringu urządzeń Klienta z automatycznym powiadamianiem e-mail, sms i faks
- dostęp do Data Center w trybie 24/7/365
- szeroki zakres usług dodatkowych wliczonych w podstawową opłatę
- możliwość wyboru metody rozliczania danych przesyłanych w sieci (za gwarantowane pasmo lub za przesłane dane)
- możliwość rozliczania opłat za zużycie energii wg rzeczywistego zużycia (liczniki)
- konkurencyjne ceny usług
- możliwość umieszczenia infrastruktury serwerowej w centrum zapasowym NASK
- obsługa urządzeń Abonenta:
- monitorowanie - www,ftp, pop3, smtp (poczta), snmp (zarządzanie, wymagane hasło), icmp (ping)
- „Pomocna dłoń”
- restart urządzeń,
- wyłączanie/włączanie urządzeń,
- odłączenie i załączenie kabli urządzeń,
- zmiana płyty CD
- powiadomienie o awarii (e-mail i sms, lub e-mail i faks)
Korzyści:
- optymalne, właściwe dla urządzeń teleinformatycznych warunki środowiskowe
- bezpieczeństwo fizyczne i informatyczne sprzętu
- przepływności danych dostosowane do potrzeb firmy
- obniżenie kosztów dostępu do internetu, bez potrzeby inwestycji w drogie urządzenia aktywne (serwery, urządzenia telekomunikacyjne)
- redukcja kosztów zakupu urządzeń podtrzymujących zasilanie i chłodzenie sprzętu teleinformatycznego
- redukcja kosztów zakupu oprogramowania do zarządzania usługami
- redukcja kosztów wyszkolenia i utrzymania personelu IT
- redukcja kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników technicznych zapewniających nadzór nad sprzętem w trybie 24/7/365
- redukcja kosztów związanych z serwisem sprzętu
- gwarancja dostępności usługi zapisana w umowach SLA: 99,5%