Człowiek w kryzysie – platforma wiedzy i komunikacji
Realizacja Zadania obejmuje utworzenie platformy pomocowej dla osób w kryzysie emocjonalnym oraz zintegrowanie jej z systemem pomocy telefonicznej opierającym się na działalności Kryzysowego Telefonu Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym 116123.
Zadanie będzie realizowane w szczególności poprzez następujące działania:
- Przygotowanie platformy komunikacyjnej umożliwiającej odpowiednią agregację istniejących kontaktów – zarówno osób korzystających ze wsparcia, jak i innych placówek pomocowych.
- Przygotowanie automatycznych narzędzi wspomagających diagnozę potrzeb użytkowników Internetu (analiza narzędzi takich jak chatbota i voicebota).
- Zapewnienie wsparcia przez konsultantów „Niebieskiej Linii” oferujących pomoc dostępną 24/7/365.
- Przygotowanie platformy informacyjnej oferującej materiały do psychoedukacji (kryzysy zdrowia psychicznego, przemoc domowa, uzależnienia, przemoc rówieśnicza, cyberprzemoc, kryzysy małżeńskie, choroby i zagrożenia zdrowia fizycznego), informatory na temat zagrożeń internetowych, aktualną bazę miejsc pomocowych oraz aktualną bazę zespołów interwencyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń internetowych.
- Przygotowanie i bieżące aktualizowanie bazy kontaktów oraz zakresu działania miejsc pomocowych dostępnych w całej Polsce.
- Warsztaty promujące Platformę wśród konsultantów zespołów interwencyjnych (np. operatorów 112, telefonów zaufania) .
Dofinansowanie ze środków budżetu państwa – dotacja celowa Ministra Cyfryzacji.
Umowa dotacji celowej nr 3/DRU/2021 w wysokości 4 353 167 zł.