Badania społeczne i edukacyjne pomagają poznać potrzeby związane z efektywnym wykorzystaniem najnowszych technologii w edukacji oraz zdiagnozować ewentualne bariery w procesie dydaktycznym.
Badania naukowe i prace rozwojowe prowadzone są w zakresie upowszechnienia i podniesienia jakości edukacji wspomaganej technologiami informacyjno-komunikacyjnymi dla zrównoważonego rozwoju i budowy społeczeństwa informacyjnego. Prace w tym obszarze obejmują diagnozę osobowych, społecznych i kulturowych zagrożeń związanych z użytkowaniem technologii informatycznych i komunikacyjnych. Mają też na celu inicjowanie działań związanych z bezpiecznym i twórczym wykorzystaniem najnowszych technologii w procesie wychowania dzieci i młodzieży, a także z przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu osób z niepełnosprawnościami oraz osób defaworyzowanych społecznie.
-
Euromath - zwiększenie wsparcia nauczycieli i uczniów z dysfunkcją wzroku innowacyjnymi TIK w matematycznej edukacji włączającej
-
Nastolatki 3.0
-
Rodzice Nastolatków 3.0
-
Sztuczna Inteligencja w społeczeństwie i gospodarce
-
„Bezpieczeństwo cyfrowe przedsiębiorstw” – badania desk research
-
Trolling w sieci – badania opinii użytkowników internetu
-
„Bezpieczeństwo w sieci” - ogólnopolskie badania dotyczące poczucia bezpieczeństwa użytkowników sieci
-
CONTENT 1.0 – prototyp aplikacji analizy treści stron/portali internetowych
-
Bezpieczne wybory. Badanie opinii o (dez)informacji w sieci
-
Patostreamy w opinii polskich internautów
-
E-uzależnienie wśród uczniów województwa śląskiego
-
Nastolatki wobec zakupów w internecie
-
E-transformacja i bezpieczeństwo cyfrowe przedsiębiorców - pilotaż
-
Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów – 2021 r.