Skargi i odwołania
Odwołania i skargi są rozpatrywane przez Jednostkę Certyfikującą NASK-PIB z zachowaniem zasady bezstronności oraz rzetelności. Jednostka Certyfikująca NASK-PIB nie podejmuje żadnych działań dyskryminujących w konsekwencji przesłania skargi lub odwołania od wydanej decyzji. Rozpoznanie i rozstrzygnięcie odwołania lub skargi następuje niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni.
Odwołania
Każdy klient ma prawo odwołać się od decyzji Jednostki Certyfikującej NASK-PIB dotyczącej udzielenia, cofnięcia, zawieszenia lub ograniczenia certyfikatu.
Każde laboratorium posiadające status Laboratorium licencjonowanego ma prawo odwołać się od decyzji Jednostki Certyfikującej NASK-PIB dotyczącej wydania, zawieszenia lub cofnięcia statusu laboratorium licencjonowanego.
Odwołanie należy skierować w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji pisemnie na adres korespondencyjny NASK PIB lub przesłać wiadomość e-mail na adres standard (at ) nask.pl
Skargi
Skargi na postępowanie Jednostki Certyfikującej NASK-PIB lub odnoszące się do zgodności certyfikowanych wyrobów z wymaganiami certyfikacyjnymi są przyjmowane bez ograniczeń czasowych. Skarga jest każdorazowo procedowana przez personel, który nie był zaangażowany w proces certyfikacji związany ze skargą, ani też nie wykazuje konfliktu interesów ze składającym skargę.